"A La femme a döntéshozó, értelmiségi, véleményformáló nők magazinja. A La femme nekik és róluk szól. La femme magazin, la femme, lafemme.hu, lafemme"
« vissza nyomtatás

Instant shopping

A számítógépek teljesítménye másfél évente megduplázódik, és ez az életünk minden területére kihat, így a vásárlásra is.

A vásárlás mint mindennapi tevékenység egyre inkább elveszíti kényelmetlen jellegét, és mint sok minden más, szórakoztatóbb lesz. Ha pedig ez a napi nemszeretem teendő nem lehet könnyedebb, akkor elvárjuk, hogy a lehető leghatékonyabban végezhessük el − minden igényünket azonnal kielégítve. A digitális világ tálcán kínálja a megoldásokat: az offline és online platformok egyelőre kiegészítik egymást a vásárlás terén, de új technológiák és koncepciók bukkannak fel nap mint nap.

 

Applikációk


A vásárlás egyre inkább természetes módon integrálódik a fogyasztók napi mentális és fizikai rutinjába. Az előfizetés-alapú platformok növekvő népszerűsége (amilyen a Spotify a zene, a Netflix a sorozatok, filmek, a Zipcar a személyszállítás terén) lehetővé teszi, hogy a fogyasztó, amikor szüksége van rá, közvetítő bevonása nélkül vásároljon egy applikáción keresztül. A szociális hálózatok térnyerése is az instant vásárlás felé visz, hiszen amint

VÁSÁRLÁS
Amint Victoria Beckham kilép egy hotelből, és nekünk megtetszik a cipője, máris rákattinthatunk a fénykép melletti linkre, ahol megrendelhető az a bizonyos cipő.
Victoria Beckham kilép egy hotelből a New York-i divathéten, és nekünk megtetszik a cipője, máris kattinthatunk az Instagram-videója vagy -fényképe alatt egy linkre. Ekkor feljön az a bizonyos cipő, valamint több hozzá hasonló − minden pénztárcának elérhető változatban.

 

 

Nem kell napokat tölteni keresgéléssel, több időt fordíthatunk például arra, hogy elmenjünk
sportolni vagy odaérjünk a szülői értekezletre. A legtöbb online áruháznak ingyenesen lehet visszaküldeni 30 napon belül a nem tetsző terméket, így a vásárlással nem sokat kockáztatunk, ha épp nem jó ránk vagy kényelmetlen a megrendelt áru. Ahogy azt a busz- és metrómegállókban már akár itthon is láthattuk, egy nagy angol áruház olyan élethű termékfotókat helyezett el, hogy az már egy élelmiszerbolt polcaira emlékeztetett. Ezzel az volt a célja, hogy akkor hozza be a vásárlókat a virtuális szupermarketbe, amikor éppen ráérős, üres idejüket töltik: a tömegközlekedésre várva az egyes termékek kódjait leszkennelve egy okostelefon segítségével máris megrendelhetjük a hiányzó narancslevelet vagy friss zöldséget, csak éppen egy virtuális bevásárlókocsiba tesszük. Mire hazaérünk – vagy néhány óra múlva – a vásárolt áru is házhoz jön. Nem kellett autóba ülnünk, tankolnunk, parkolnunk, a sorok között még több száz emberrel együtt cikáznunk, sorban állás közben idegeskednünk, aztán hazahurcolnunk bevásárlókocsink tartalmát. Persze a jövő még ennél is instantabb vásárlási élményeket tartogat számunkra.

 

Írásunk folytatása a La femme Jövőnk című különszámában olvasható!