"Patricia Petibon Budapesten énekel. Különleges csemege zenei ínyenceknek."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Vallása a zene

Patricia Petibon Budapesten énekel. Különleges csemege zenei ínyenceknek.

Lángvörös hajkorona, érzéki szenvedélybe oltott muzikalitás: Patricia Petibon koloratúrszopránja tüzet fog Mozart, Gluck, Haydn zenéjére éppúgy, mint a kortárs operákra, kiváltképpen Alban Berg Lulujára. Latin zenei kalandozásainak több albumot is szentelt. Eredetileg a régi zene, a barokk áriák specialistája. Ebben a „szerepkörben” lép fel a Münchener Kammerorchesterrel a Budapesti Tavaszi Fesztivál koncertjén a Müpában április elsején.

 

 

Az eltűnt idő nyomában Casanovával

 

A Deutsche Grammophon énekesnője lágy, kedves és könnyed. Ha csak teheti, Mozart Ave Verum Corpusára ébred. Gimnasztikával, izomlazító gyakorlatokkal és kék Buddha elnevezésű teával kezdi a napot. Nyaranta szeret a hideg tengerben fürödni, lehetőleg Bretagne partjain. Kedvenc konyhája a japán. Vallása természetesen a zene. A stílus lényege számára karizma és elegancia. Kultuszregénye Az eltűnt idő nyomában Prousttól. Kultuszfilmje Fellini Casanovája. Ami kihozza a béketűrésből és hisztérikussá teszi, az a free jazz. Kritikákat nem olvas. Legjobb ellenfele a kételkedés. Az elmaradt találkozások közül Leonard Bernstein nevét említi, akit a karizma megtestesítőjének nevez. Az élő nagyok sorában a nagylelkűség felhőkarcolója számára Plácido Domingo, akivel tavalyelőtt nyáron Madridban zarzuela-dalokat énekelt.

 

 

Sóhajok és sikolyok

 

Petibon a komolyzene ortodox hívei számára túl frivol, extravagáns, váratlan. Rizsportalanította a szoprándívákról alkotott képet. Meglehetősen sajátos stílusban szólaltat meg elfeledett partitúrákat, bravúráriákat, ismeretlen dalokat is. Sóhajok, sikolyok, egyedi hang- és mozgáshatások kísérik a fellépéseit. Valóságos kultuszt csinált előbb a francia, majd az olasz barokk repertoárból. Ezen a téren vetekszik a nála jóval markánsabb itáliai hangfenomén Cecilia Bartolival. Hűséges maradt a Rameau-operákhoz, rendszeresen visszakanyarodik hozzájuk a pályája, de természetesen Mozarthoz, Händelhez, Hérold és Offenbach vígoperáihoz sem maradt hűtlen. Szinte a testéhez nőtt a Hoffmann meséi Olympiája, míg aztán eljutott a 20. századi operairodalom tán legnehezebb női szerepéhez, Berg Lulujához kedvenc rendezőjével, Olivier Pyvel.

 

Szentgyörgyi Rita Szentgyörgyi Rita cikke 2013. március
címkék:
Opera | Zene
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.