"A kényelemről, amit a légitársaság kínál, csak az tud képet alkotni, aki megtapasztalta. Nemrég volt szerencsém kipróbálni."

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben

Keleti kényelem – az Emirates-élmény

Dubaj már nagyon régóta ott volt a bakancslistámon. Barátaim beszámolója alapján ez a sivatagi metropolisz Párizs, London, New York mellett egy olyan hely, amit mindenkinek látnia kellene az életben. Az említett városokkal ellentétben Dubaj attól izgalmas, hogy minden egyes szegletét áthatja az újítás szándéka, a legek megdöntésének folytonos vágya. Ez az a város, ahol nem a múltat, hanem a jövőt találjuk.

A világ legmagasabb épülete, a világ legnagyobb mesterséges szigete… szinte hónapról hónapra megdől itt valamilyen világrekord. Gigantikus épületek nőnek ki a földből, egész városrészek újulnak meg szédületes gyorsasággal, ami új értelmet ad a városfejlődés kifejezésnek.

Miután megszületett az elhatározás, hozzáláttam, hogy megszervezzem az utazást. Mi mással utazhatnék, mint az Emirates-szel, a Dubaj-központú légitársasággal? Úgy döntöttem, hogy ezúttal tökéletes élményt vásárolok magamnak, és bár nem utaztam még az Emirates Business Class-on, korábban csak szuperlatívuszokat hallottam róla. Nem csalódtam, hiszen már az indulás előtt megkezdődött a dubaji vakációm. Az Emirates gépe jelképezi mindazt, ami Dubajban különleges: folyamatos innováció, elképesztő kényelem és modernitás. Nem véletlen, hogy a világ leggyorsabban fejlődő és legtöbb díjjal kitüntetett légitársaságáról van szó. Száznál is több repülőúttal a hátam mögött biztosan állíthatom: aki nem utazott az Emirates prémium osztályain, valójában nem is tudja, mit jelent az első osztályú repülés.

A legek városába a legek járatával

A délutáni járatindulást az utazást kísérő jól ismert izgalommal vártam. Az viszont új élmény volt számomra, hogy a repülés nem egy fárasztó procedúra, hanem élményekkel teli, pihentető program. Sok-sok kellemetlenséget tapasztaltam már korábban a turistaosztályon eltöltött utazásaim során. A járatcsúszások, a hosszú várakozások a biztonsági ellenőrzésen és a poggyászfelvételnél, az előre nem látható kellemetlenségek sok utamat keserítették már meg. Előfordult, hogy fáradtabban érkeztem a nyaralásomra, mint ahogy elindultam, és egy alapos regenerálódással kellett kezdenem a vakációt. Most másképpen terveztem, és jól döntöttem!

Az Emirates Business osztályán tényleg minden emberi és technikai feltétel adott ahhoz, hogy már a repülést is a nyaralásunk részeként éljük meg. Öröm volt sorban állás nélkül feljutni a gépre. A csomagok súlykorlátozásában is ott a nagyvonalúság: a Business Class utasai számára 40, a First Class utasai számára 50 kilogramm a felső limit.

Az Emirates dubaji járatának fedélzetére lépve széles mosoly fogadott, a légikísérő az ülésemhez kísért és egy pohár Dom Perignon pezsgővel kínált. Minden tökéletesen újnak tűnt, a Business Class tervezői esztétikumban, anyagválasztásban és kényelemben is a magas színvonalú szolgáltatásokhoz méltó környezetet álmodtak meg.

Kényelem és szórakozás a felhők fölött

A tágas és kényelmes ülésemben ülve először a fedélzeti szórakoztató rendszert próbáltam ki. A 4000 (!) tematikus csatorna kínálatában szinte elképzelhetetlen, hogy valaki ne találja meg az igényeinek megfelelőt. A szórakoztató műsorok, filmek szinte végtelen bősége nem hozott zavarba, ha úgy tartotta volna kedvem, akár egy online sportközvetítést is élvezhettem volna. Az ingyenes wifi a szolgáltatás része, ahogy a hangrendszer is a tökéletes minőséget képviseli. Ami pedig a hosszú utazások legkényesebb pontját illeti: a bőrülések kialakításának köszönhetően a hosszú órák után sem érezzük, hogy kényelmetlen lenne a repülés. Egy gombnyomással ággyá alakítható ülésemben úgy éreztem, mintha a saját ágyamban pihennék. Az utazás alatt az igényeimnek megfelelően állíthattam be a fényviszonyokat és a hőmérsékletet, s miután tökéletes kényelembe helyeztem magam, már csak rajtam múlt, hogyan töltöm el az utat, mit is választok a rengeteg lehetőség közül.

Fine dining élmény a fedélzeten

Korábbi utazásaimból jól ismertem már a műanyag eszközökkel kísért, lehangoló fedélzeti ételkínálatot. Nos, ez az, aminek a dubaji úton nyoma sem volt. Minőségi porcelán tényáron felszolgált első osztályú fogásokat próbálhattam ki. Az Emirates-nek díjnyertes séfeket sikerült megnyernie, hogy a repülő konyha a legmagasabb elvárásoknak is megfeleljen, és az egyéni igényeket is kiszolgálja. A légitársaság gépein rendszerint az adott célállomás ízei közül szolgálnak fel néhány fogást, valóban osztályon felüli minőségben.

Miután a fine dining fogások mellé elfogyasztottam néhány pohár bort, úgy döntöttem, megmozgatom a tagjaimat. Géptípustól függően a fedélzeten egy kellemes koktél mellett jókat is beszélgethet az, aki társasági élményre vágyik: a kilátás pompás, az italkínálat pedig osztályon felüli. A kora délutántól éjszakáig tartó repülőút hamar elment, ahogy általában a kellemes programokra jellemző. Szinte bántam, hogy véget ért az utazás, pedig még csak akkor kezdődött a dubaji kaland

Könnyedén a földön is

A kiruccanás rövidre, ám tartalmasra sikerült. Külön beszámolót érdemel az élmény, mennyire más léptékű ez a sivatagi luxus, mint amit a világ bármely más pontján megtapasztalhatunk. Az egzotikus kaland hamar a végéhez ért, én pedig ismét útra keltem.

Az Emirates a földön sem hagyja magára a utasait. Dubajban limuzinszolgálatot is kérhetünk a repülőtér és a szálloda, illetve a szálloda és a repülőtér közötti irányban az Emirátusok teljes területén. A Business és First Class utasok számára ez is a szolgáltatás része. A repülőtéri prémium váróterem, az Emirates Lounge ugyancsak azt a kiemelkedő színvonalat képviseli, amit máshol elvétve tapasztalhatunk meg. Különleges minőségű ételek, italok, vagy csak olvasgatás egy erre tervezett, csendes térben – az igényeknek semmi nem szab határt. A várakozás a visszaúton sem jelentett problémát, annál is inkább, mivel az Emirates utasai közvetlenül a lounge-ból szállhatnak fel a gépre.

Az Emirates dinamikusan növekszik, tavaly már több mint 60 millió utast repített Dubajba, és Dubajon túlra, vagyis összesen 86 ország, 158 desztinációját tette elérhetővé, 271 gépből álló modern, szinte teljesen új repülőgépekből álló flottájával. Aki az Emirates-et választja, utazzon bár az Economy, a Business vagy épp a First Class osztályon, figyelmes kiszolgálásban, rendkívüli kedvességben és olyan kényelemben részesül, ami garantálja, hogy pihenését már a repülőúton megkezdje.

Barta Zsolt Barta Zsolt cikke 2019. június
címkék:
Emirates | Utazás
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.