"Cserkúthy Hanna mindössze másfél éve alapította saját márkáját, ruháira máris felfigyelt a világ egyik leghíresebb divatmagazinja. "

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Világhódító úton a fiatal magyar tervező

Cserkúthy Hanna mindössze másfél éve alapította saját márkáját, ruháira máris felfigyelt a világ egyik leghíresebb divatmagazinja.

A25 éves pécsi tervező eddigi karrierútja egy igazi 21. századi sikertörténet. A fiatal lány már gyermekkora óta a ruhák és a divat bűvöletében él, ám a divatszakma sokáig csupán elérhetetlennek tűnő álom volt számára. Az érettségi után germanisztikára jelentkezett, ám kreatív szelleme nem hagyta nyugodni, és egy belső megérzés hatására végül úgy döntött, hogy félbehagyja a tanulmányait, és designerként próbál szerencsét. Nem sokkal később megalapította a szabadságot, eleganciát és kényelmet hirdető Whispering Wind Dresses márkát, mellyel többek között a brit Vogue magazin feltörekvő tervezőket bemutató rovatába is bekerült. Azóta Hanna egymás után kapja a felkéréseket, ruhakölteményei nemcsak a külföldi és a hazai médiában, hanem a kifutókon is egyre többet szerepelnek.  

 

 A fiatal designerrel az elmúlt másfél év sikereiről, legújabb kollekciójáról és a Whispering Wind Dresses jövőjéről beszélgettünk.

 

Nagyon gyorsan és nagyon hirtelen figyelt fel rád, illetve a ruháidra a divatszakma. Mikor kezdtél el érdeklődni a divat iránt, és mikor döntötted el, hogy ruhatervezéssel foglalkozol?  


A nagyszüleim rengeteget jártak bálozni, emiatt mindig is körülvett engem a divat. A nagymamám nagyon szertett öltözködni, és kifejezetten kedvelte a különleges darabokat, éppen ezért kislányként folyton a szekrényét bújtam, csodáltam a gardróbjában rejtőző gyönyörű ruhákat és kiegészítőket. A családom jóvoltából a művészet is fontos szerepet kapott az életemben. Édesanyám és a nagypapám is sokat rajzolt, ezért már nagyon korán elkezdett érdekelni ez a terület, de csak később az ELTE germanisztika szakán vált világossá számomra, hogy a divattervezés lesz az én igazi utam.

 

Van esetleg olyan tervező, akire felnézel, valaki, aki inspirált téged?


Oscar de la Renta személye és munkája nagyon inspiráló számomra, a külföldi tervezők közül az ő divatról alkotott felfogása áll talán a legközelebb hozzám. Tetszik, hogy olyan ruhákat tervez, amelyek a kifutón és a hétköznapokban egyaránt megállják a helyüket.

 

Említetted, hogy az ELTE germanisztika szakára jártál.  Minek a hatására döntöttél úgy, hogy váltasz?


Az egyetemen hamar rájöttem, hogy a germanisztika nem az én irányom, mert bár szeretem a németet, de maga a szak számomra nagyon száraznak, illetve nyersnek hatott. Végül egy belső sugallat hatására döntöttem úgy, hogy váltok, és a divatszakmában folytatom a tanulást. Jelentkeztem a Forrai Magániskola divat- és stílustervező szakára, mellette pedig a Daalarnánál gyakornokoskodtam néhány hónapon keresztül. A szüleim persze kezdetben nehezen fogadták el a váltást, mivel nem igazán ismerik ezt a világot, és féltettek az esetleges csalódástól. Persze ennek ellenére is támogattak, és a mai napig támogatnak.

 

 

Mennyiben volt rád hatással Benes Anita?


Benes Anitát nagyon kedves, inspiráló személyiségnek tartom, szerintem igazán különleges munkakörnyezetet hozott létre a Daalarnánál. Szerencsésnek érzem magam, amiért nála dolgozhattam, és úgy gondolom, sokat tanultam a szakmai gyakorlatnak köszönhetően.  

 

Hogyan jött a saját márka ötlete? És miért épp a Whispering Wind Dresses nevet

kapták a ruháid?    


Az iskola befejezését követően Pécsen kerestem gyakornoki munkát. Végül Dombóváron egy butikban helyezkedtem el, ahol lehetőségem nyílt arra, hogy még jobban belelássak a szakmába, és fejlődhessek szabás-varrás terén is. Tulajdonképpen ekkor fogalmazódott meg bennem először a saját tervezői cég ötlete, bár kezdetben még nem igazán tudtam, hogyan is fogjak hozzá. Ezután Pécsre kerültem egy szalonba, majd 2015-ben az öcsém, Cserkúthy András segítségével elindítottam a Whispering Wind Dresses márkát. A névválasztás során a víz, a Balaton és a tenger világa inspirált. Nagyon szeretek vitorlázni, és mindig is egyfajta megmagyarázhatatlan vonzalmat éreztem a víz iránt. Ami pedig a tervezést illeti, kifejezetten kedvelem a lágy, a szélben finoman hullámzó anyagokat. Tulajdonképpen ezt a két dolgot szerettem volna a márka nevébe is becsempészni.

 

Milyen szempontokat tartasz szem előtt, amikor elkészíted a ruhákat?


Igyekszem nőies ruhadarabokat tervezni, emellett nagyon fontos számomra, hogy az, aki viseli a ruhát, kényelmesen érezze magát benne, tehát ne kelljen feszengenie. Illetve ha egyedi megrendelésre dolgozom, a cél mindig az, hogy kiemeljem a megrendelő nőiességét.

 

2016-ban mutatta be először a brit Vogue a Whispering Wind Dresses ruhákat. Hogyan jött a felkérés, és szerinted minek köszönhető, hogy kiválasztották a márkát?


A Vogue szerkesztői e-mailen keresztül kerestek meg minket azzal, hogy szeretnének bemutatni engem mint tervezőt több más, még nem ismert, feltörekvő designerrel együtt a designer profilban. Mi úgy gondoljuk, hogy az Instagram-oldalunkon figyeltek fel ránk. Ez utóbbi leginkább az öcsém érdeme, aki nagyon tudatosan építette fel a közösségimédia-stratégiánkat.

 

 

Márciusban másodjára is bekerült az egyik ruhád a magazinba. Hogyan látod, milyen hatással volt ez a két megjelenés a karrieredre? Mit jelent ez egy tervező számára?


Fantasztikus érzés, hogy a ruháim is szerepeltek a világ egyik leghíresebb divatmagazinjában, egészen álomszerű az, ami az elmúlt másfél évben történt velem. Úgy érzem, ez a két megjelenés lehetőséget adott arra, hogy beindíthassam a karrieremet, és megmutathassam magam. Azóta rengeteg sajtómegjelenés és tévés felkérés érkezett hozzám, ami hozzájárult ahhoz, hogy egyre több ajtó nyíljon ki előttem.

 

Nemrégiben készítettétek el a tavaszi/nyári kollekció kampányfotóit. Mi jellemzi ezt a kollekciót, mi ihlette a ruhákat?


A kollekciót a tengeri élővilág, azon belül is a legyezőkorallok inspirálták. A ruhák megalkotásakor kiemelt szempont volt a kényelem, szerettem volna, ha a kollekció anyaga kellemes viseletet biztosít. Nagyon finom elasztikus selymet, illetve magas minőségű, lágy pamutot használtam, a színekben pedig a tengeri élővilágot próbáltam megjeleníteni. Az egyes darabokat a korallfestés segítségével tettem még különlegesebbé.

 

Milyen volt a római fotózás? Hogyan jött az ötlet, hogy Rómában készítsétek el a kampányfotókat?


Nemrégiben az a megtiszteltetés ért, hogy meghívást kaptam a Roma Fashion Weekre, ahol bemutathattam az új kollekciómat, így adta magát az ötlet, hogy szervezzük meg Rómában a fotózást. Olaszország egyébként is nagyon közel áll a szívemhez, kifejezetten inspirálóan hat rám az olasz életstílus, és nagyon tetszik, ahogyan az olaszok a divathoz viszonyulnak. A tavaszi/nyári kollekció fotózása szerencsére nagyon jó hangulatban telt. A képeket egy orosz fotós készítette, a modell pedig az orosz származású Anastasia Znobina volt, akit tavaly Miss Young Russiának, illetve Young Miss World 2016-nak választottak.  

 

 

Hamarosan az őszi/téli kollekció is bemutatkozik az Elle Fashion Show-n. Elárulsz néhány részletet az őszi kollekcióról?


Most már kezdek izgulni a bemutató miatt. Nagyon készülünk rá, hiszen ez is egy olyan lehetőség, amiről korábban álmodni se mertem. Kíváncsian várom, hogyan fogadja majd a magyar divatvilág a kollekciót. A ruhákat a fagyos szürke téli táj ihlette, ami egyébként a közhiedelemmel ellentétben akár szép is lehet. Fehéret ugyanakkor csak minimálisan használtam, inkább a szürke, ezüst és a fekete árnyalatokra helyeztem a hangsúlyt. A Whispering Wind Dresses profiljának megfelelően a kényelem, illetve a finom, libbenős anyagok jellemzik a kollekciót, melyben alkalmi és hétköznapokban is viselhető elegáns darabok egyaránt helyet kaptak.

 

Ha jól tudom, egyre több megkeresésetek van a magyar divatrajongók köréből is. Elárulod, hogy kik azok a magyar hírességek, akiknek ez idáig ruhát készítettél?  


Tatár Csilla a tavalyi őszi/téli kollekciómból választott ruhát, és ezt viselte februárban a Dal döntőjén. Nemrégiben pedig Koltay Annának készítettem ruhát, melyet a Virtuózok című műsorban láthat majd a közönség rajta.  

 

Milyen rövid, illetve hosszú távú terveid vannak még a jövőre nézve?


A legfőbb cél most az itthoni és a külföldi terjeszkedés. Bár még nagyon az elején vagyunk az útnak. Szerencsére most rengeteg ajtó nyílik ki előttem, úgyhogy egyelőre próbálok megragadni minden kínálkozó lehetőséget. 

Póta Szilvia Póta Szilvia cikke 2017. április
címkék:
Divat
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.